Nakon zaoštravanja odnosa prema muslimanskom življu i sukoba u Kneževini Srbiji, turske vlasti, konkretno, valija Osman-paša koji je bio najmlađi sin bosanskog valije Sulejman-paše, za sve veći broj muslimanskih izbjeglica koje su proterane iz Srbije, potražile su pomoćkod bosanskih i austrijskih vlasti.
Valijino kretanje po Posavini pratile su austrijske pogranične vlasti i ukazivale mu uobičajene počasti. Iz pisma koje je Andrija Torkvat Brlić uputio 3. maja 1863. godine u Zagreb u vezi sa Osman-pašinim putovanjem proizlazi da je valija 2. 5. došao u Bosanski Brod. Hrvatski ban Šokčević je odmah odredio delegaciju koja će u njegovo ime pozdraviti valiju u Bosanskom Brodu. Na čelu ove delegacije bio je komandant slavonskobrodske tvrđave koji je sa pratnjom u svečanim uniformama pozdravio valiju. Osman-paša ih je srdačno primio i počastio kafom i čibukom. Valija im je tom prilikom izjavio da će se za muslimanske doseljenike iz Srbije izgraditi 300 kuća na desnoj obali Save naspram Slavonskog Šamca, a „1.400 kuća iznad Bosanskog Broda“.
Poslije završenog prijema, valija se istog dana prevezao u Slavonski Brod i u šest sati uveče ukrcao u parobrod i otplovio u pravcu Berbira. Na rastanku je izjavio delegaciji koja ga je dočekala u Slavonskom Brodu da će najprije otići u Banja Luku i otuda se vratiti u Bosanski Brod i uzvratiti posjetu. Pukovniku Vagneru je rekao da je već odredio zemljište za izgradnju potpuno novih naselja: Brezovo Polje naspram Račinovaca, Orašje naspram Županje i Orahova naspram Jablanca.
Inače se u Bosni mnogo govorilo o tome kako je Porta odlučila da u ovaj ejalet naseli i druge narode iz Azije. Austrijski konzularni agent u Tuzli obavijestio je Generalni konzulat u Sarajevu da se u zvorničkom kajmakamluku naveliko šire glasovi kako će se u proljeće 1864. Godine graditi još novih naselja u koja će se smjestiti Čerkezi. Generalni konzul je ove vijesti primio kao vjerovatne, jer je i on smatrao da valija to čini radi toga da bi se uz samu graničnu liniju s Austrijom, koja je „satima udaljena od prvih muslimanskih naselja“, izgradila nova naselja za muslimane i na taj način potislo kršćansko stanovništvo sa granice.
„Štaviše, smatralo se da će prvo takvo naselje za Čerkeze biti izgrađeno u Rači.“ Valija je izričito naglasio konzulu da se nova naselja za muslimanske doseljenike iz Srbije podižu u Posavini, samo zbog toga da bi naselio stanovnike na „pustim prostranstvima“ i da to nije ni u kakvoj vezi s tim da on muslimanske doseljenika razmješta uz austrijsku granicu, da bi na taj način odatle potisnuo kršćansko stanovništvo.