Nakon dvije pandemijske godine, Festival glumca se vraća svom redovnom terminu održavanja u svibnju. Svi se veselimo druženju s glumcima i od srca im kažemo : DOBRO NAM DOŠLI U ŽUPANJU!
Dvorana Mladost
subota, 14. svibnja u 19 sati
HRVATSKO NARODNO KAZALIŠTE U ZAGREBU i TEATAR ERATO, Zagreb
Prema romanu Sandora Maria i adaptaciji Christophera Hamptona „KAD SVIJEĆE DOGORE“ u režiji Branka Ivande
Uloge:
Henrik: Siniša Popović
Konrad: Goran Grgić
Krisztina: Zrinka Cvitešić / Iva Mihalić
Nini: …podsjećala je na to da u svijetu postoji nešto što nije sebičnost, što nije strast, što nije taština…
redatelj: Branko Ivanda
Ako je smrt zadana i neizbježna, onda pitanja odnosa muškarca i žene, prijateljstva i izdajstva, moralnost ubojstva u namjeri postaju dominantna i kao kulminacija: Što je smisao ljudskog života, preživjeti ili doživjeti? Maraieva dramatična introspekcija budi kreativnu strast i neodoljivu potrebu da se dramska lica oplode životnom uvjerljivošću, a publici udahne jedinstveni emotivni doživljaj. Márai preskače banalnosti i piše o suštini.
A povratak suštini, za sve nas pomalo je zaboravljena kategorija.
Dvojica prijatelja nalaze se poslije trideset godina i svojevrsnim verbalnim dvobojem suočavaju s dugo prešućivanom tajnom njihovog odnosa. Što ih je razdvojilo i što ih je ponovo spojilo u jednoj burnoj noći, da bi se ponovno rastali, ali ovaj put zauvijek? Je li to duh mrtve žene koja se pojavljuje prelazeći u njihovu osobnu realnost? Koja je uloga glazbe u njihovim životima, poglavito Chopina? Dvojica ostarjelih muškaraca i tri žene isprepliću svoje živote, miješaju prošlost sa sadašnjošću dajući priči okvir napetoga suspensa. Evocirajući prošlost, skidajući sloj po sloj s tajanstvenoga događaja koji je turbulentno promijenio njihove živote, prenose dramski sukob u sadašnjost i tražeći razrješenje plešu između osvete i pomirbe. Jedno epizodno lice će im prigovoriti: Što hoćete? Preživjeli ste. Je li zaista svrha naših života preživjeti? Na to pitanje Márai daje konkretan odgovor.
ponedjeljak, 16. svibnja u 19 sati
GRADSKO KAZALIŠTE MLADIH SPLIT
Prema „Medvjedu“ i „Prosidbi“ A. P. Čehova „PSI, PARE, PIŠTOLJI“ u režiji Ivana Plazibata
ULOGE:
Natalija Stepanovna: Lidija Florijan
Stepan Stepanovič Čubukov:Siniša Novković
Ivan Vasiljevič Lomov:Donat Zeko
Jelena Ivanovna Popova: Ana Gruica Uglešić
Grigorij Stepanovič Smirnov: Bojan Brajčić
Luka: Vinko Mihanović
Rat spolova postaje, kod Čehova, priča o neuništivosti ljudske gluposti. U splitskom GKM dva komada su dva različita svijeta; imaginarni Istok i imaginarni Zapad; jedan koji se proteže od Klisa do Vladivostoka, a drugi od Dakote do Chihuahuane. Rat spolova devetnaestog stoljeća tražio je i novu adaptaciju tako da ćete na pozornici vidjeti sve što od Čehova niste očekivali; mesarske pregače i kaubojske čizme, svinjske polovice i striptiz, najgore vjenčanje na kojem ste ikada bili i konačno pse, pare i pištolje.
Novo normalno traži novo duhovito.
Predstava je namijenjena punoljetnim osobama.
četvrtak, 19. svibnja u 11 sati
KAZALIŠTE MALA SCENA, Zagreb
Predstava za djecu i mlade Paško Vukasović i Ivana Vuković „AUT“ u režiji Paška Vukasovića
Glume/koautori:
Matej Španović
Iva Šimić Šakoronja
Luka Bulović
Svatko od nas je drukčiji i svaki mozak je drukčiji. Netko je dobar u matematici, netko u košarci, a netko zna sve filmove, glumce i kazališne predstave kao Matej. Matej je osoba s poremećajem iz spektra autizma i glumac u predstavi „Aut“.
Osim na Matejevoj stvarnoj priči, predstava se motivski naslanja na roman „Neobičan događaj sa psom u noći“. Matejev lik tako sudjeluje u istrazi ubojstva psa u susjedstvu, te završava u policijskoj postaji. Uz pomoć dobrohotnog policajca i susjede Ines, Matej napokon uspostavlja zdraviji odnos sa svojim tatom. Predstava „Aut“ nam, koristeći napeti narativ istrage ubojstva psa, približava važnost razumijevanja drugih i drugačijih kroz iskustvo našeg junaka. Otvorenost, edukacija i kritičko razmišljanje nužni su kako bismo se znali ponašati u interakciji s osobom s autizmom i shvatili svu ljepotu „drukčijosti“ i „drugačijosti“ svakog od nas.
U predstavi “Aut” igraju magistri glume Iva Šimić Šakoronja i Luka Bulović, a naš glavni junak Matej Španović prvi put (nadamo se ne i zadnji) izlazi na kazališne daske. Uz vašu podršku i razumijevanje Matej će vam, uz pomoć Ive i Luke, pokazati i dokazati kako su s autizmom moguće nevjerojatne stvari.
Ako stavite Nintendo igricu u PlayStation, on ju neće očitati, ali to ne znači da je pokvaren, zar ne?
petak, 20. svibnja u 21 sat
SATIRIČKO KAZALIŠTE KEREMPUH, Zagreb
J.B.P. Molière „ŠKRTAC“ u režiji Dore Ruždjak Podolski
Trajanje: 150 minuta s pauzom
Scenograf: Stefano Katunar
Kostimografkinja: Barbara Bourek
Autor glazbe: Stanislav Kovačić
Oblikovatelj svjetla: Miljenko Bengez
Asistentica kostimografkinje: Karmen PolovićIgraju:
Harpagon – Hrvoje Kečkeš
Cléante – Josip Brakus
Élise – Maja Posavec
Valère – Filip Detelić
Mariane – Iskra Jirsak
Anselme – Vedran Mlikota / Dražen Čuček
Frosine – Linda Begonja
Jacques – Borko Perić
La Flèche – Luka Petrušić
Sudski istražitelj – Damir Poljičak
La Merluche, Simon, Sudski pisar – Karlo MlinarKerempuhov Škrtac u režiji Dore Ruždjak Podolski i adaptaciji Tomislava Zajeca svjestan je istovremeno i Molièreovog komediografskog umijeća, ali i vremena u kojem ova inscenacija nastaje, te ga neprestano otvara našoj suvremenosti. Koketirajući s elementima pop kulture, stihovima dobro nam poznatim s estrade, još se dodatno naglašava situacijska komika, ali i činjenica da Molièreove likove pokreću iste strasti kao i naše suvremenike. Spominjanjem Shakespeara, Camusa, Krleže i korištenjem drugih referentnih točki izvandramske zbilje autori predstave upravo nas upućuju na to da Molièrovo ime pripada nizu bardova koji su bespoštedno kritizirali ljudsku narav, ali i da je vrijeme Molièrovih komedija bezvremensko odnosno da ono postoji upravo u onom vremenu u kojem se njegovi komadi igraju i može se ponavljati u beskonačnost. Eksplicitno poigravanje sa zakonitostima klasicističke dramaturgije unosi u predstavu dodatni humor, u kojima sve eventualne dramaturške naivnosti originalnog teksta upadaju u vrtlog metatekstualnosti suvremene dramaturgije. Klasicistički rasplet ovdje se dovodi gotovo do apsurda, onog istog apsurda koji danas živimo. Naime u posljednjem činu predstave i sami likovi postaju gledatelji koji grickajući kokice napeto prate rasplet u koji jedan po jedan upadaju. Pitanje je samo trenutka kada ćemo u Molièreov rasplet i mi sami upasti.
Ulaznice u prodaji od 9. svibnja na blagajni Čistoće (bivši Stanobiro) svakim radnim danom od 07:00 do 14:00 sati, subotom od 07:00 do 12:00 sati i jedan sat prije početka predstave na blagajni Dvorane Mladost. Informacije i rezervacije ulaznica od 9. svibnja na tel. 032 831 324